söndag, april 29, 2007

Busy, busy...


har jag varit idag. Började förmiddagen med att hänga tvätten, som jag ständigt glömt. Tror att det har åkt i maskinen för femte gången, innan jag kom ihåg den...Kaninen hade kissat ner alla mina jeans så det började bli nödvändigt med en tvätt, som dessutom fick komma ur maskinen och torka...


Fortsatte med att gräva i min sista rabatt. Ganska trist göra med det är kul när det blir fint. Dock saknas en hel del växter, som måste införskaffas vid tillfälle. E försvann upp till granntjejen vid elva för att leka. M var snäll och följde henne dit. F somnade, men bara för att ge oss en kort stund andhål. Hon vaknade efter bara 25 min, hur orkar den ungen är en gåta...


Var iväg på hundkurs vid Årsta Slott. Jag var bara bisittare, tämligen lärorikt. Gott med lite varmt kaffe i den kalla vinden, hemma igen efter två timmar. Nu skrek rabatten igen, den ville bli färdigt. Det blev den nästan, ryggen gav upp och timman blev sen.


Hann också skrämma iväg höken, när han/hon gjorde ett försök att få grannens hönor till middag.


Nu ikväll ska jag fortsätta njuta av Tv-serien Rome, hann med två avsnitt igår kväll och tänker göra detsamma ikväll.
Dagens bild, blir på Nellie. Tycker att hon är tjusig för att vara 10,5 år. Funderar på om hon ska få gå med på hundkursen, trotsa devisen att "man inte kan lära gamla hundar att sitta"...

Inga kommentarer: