fredag, augusti 31, 2007

Hur tänker en del föräldrar???

Hade idag aktivitetsdag på jobbet. Eleverna skulle i blandade grupper (åk1-åk6) gå en slinga i skogen och utföra olika samarbetsövningar. Vi har pratat om det sedan torsdag förra veckan. Jag poängterade igår hur viktigt det var med rätt kläder! Alla mina elever dök upp i hyfsat varma kläder och tämligen fotriktiga skor. (En och annan foppa-toffel samt slip-ins får duga dagen till ära). Men i trappan på väg ut möter jag en pingla i åk 1, hon har på sig mössa, vinterjacka och vantar. Jag utropar "vad bra du har klätt dig var...." längre hann jag inte innan jag skådar cityshorts, VITA strumbyxor och högklackade sandaler?????

Själv fick jag dagen till ära ha Walkie-takie samtal med gympaläraren. -Helen kom, sprakade det i min ficka "-Helene här ...." hur kul som helst. Ännu roligare blev det när andra dök upp på vår kanal...Undrar om de hörde oss prata om laserstrålar, minor, oljeläckor???

Dagen avlöpte utan missöden och "mina" elever lyckades hålla tyst i nästan 30 minuter...Känns som om jag är på rätt väg, eller???

Kvällen avslutade jag hos svägerskan, lyckades nog prata sönder hennes stackars öron. Gissar att hon kvidande slog sig ner i soffan efteråt...Tack K för att du orkade lyssna! Sprang sedan hem därifrån, hann hem innan regnet och ska nu avnjuta filmen The Holiday (igen)


Och ja, Gnage har blivit två kulor fattigare och vi 680 kulor fattigare idag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gomorron!

Lyssnar så gärna, i egenintresse vill man ju veta hur följetongen fortlöper ;)

Och TACK för framkörningen, vilken service. Snällt att vi får låna den och slippa SL just denna helg. *suckar*

Ses i morgon! KRAM