fredag, juli 11, 2008

Dyrt besök

Idag kom tjejernas morföräldrar på besök. Vid fikat pratade vi om nästa trädgårdsprojekt. Vi dividerade fram och tillbaka vilka växter som skulle passa var. Mamma och jag beslöt oss för att åka till Ösmo plantshop och kolla läget. Nu blev det inte så eftersom jag tänkte fel och hamnade i Tungelsta i stället...Efter två timmar kom vi åter hem med mycket växter. Vi hade turen och hittade prisvärda och bra växter, så i förhållade till vad det brukar kosta gjorde vi ett par kap. Men jag skulle ju inte handla alls...(I synnerhet efter klippningen igår, den sved i plånboken och i samvetet, men det är en helt annan historia...)

Väl hemma öppnade sig himlen så det var bara att gräva ner alla plantor i hällregn. Att marken under var stenhård gjorde inte saken bättre. Men det blir nog fint när vi är klara...

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
AnnaHanna sa...

Hallojsan! Vad roligt att jobba i trädgården i ösregn =)
Här är det bara bra men idag har Håkan tyvärr åkte hem (tillsammans med grannarna från Djupdalen som kommit iväg på en sistaminutenGotlandssemester under veckan) - dock kan det få till följd att jag får mer tid till att odla upp mitt internetberoende igen.
För det trådlösa bredbandet fungerar oftast. Till skillnad från våra telefoner. Så vill någon mig något - maila eller ring på min Tele2jobbmobil =)
Kram //Anna

Anonym sa...

Måste komma och inspektera trädgården hör jag. =)

Saknar före och efterbilder på frisyren men jag får väl hålla mig till i morgon då. *s*

Du har något inne hos mig förresten!