söndag, juli 06, 2008

World Dog Show 2008


Hela dagen i dag har jag varit på Älvsjömässan där Världsutställningen gick av stapeln. Den började i torsdags, men det var inte förrän idag som basenjis tävlade. Det var väldigt roligt att träffa alla vänner man har fått genom dessa hundar. Av hundarna i utställningsringen var det inte många jag kände igen. Vinnaren en tik från USA var inget som föll mig i smaken. Dock var det roligt att så många länder fanns representerade. Om jag inte minns fel var det basenjis från Sverige (så klart!), Norge, Finland, Tyskland, Nederländerna, Polen, Frankrike, Ryssland och USA. Jag hann också med och titta på freestyle, (dans med hundar) militärens hundar och lite shopping. Tyvärr var tillbehörsmässan en besvikelse. Det skulle vara "den största i världen" men jag hittade inte mycket. N fick ett nytt halsband och koppel, men inget mer. Mör i kroppen tog jag pendeln hem efter nästan 8 timmar på mässan. Jag inser att det inte kommer att bli lätt att hitta en ny ras efter basenjin...Enda bilden från mässan är på alla fotografer som förevigar BIR/BIM

Inga kommentarer: