onsdag, juli 02, 2008

Hektiskt dag i Hellas värld

Började morgonen med att ta en tur till veterinären. N skulle ta sitt blodprov för att se om den nya dosen av hennes medicin var rätt. Som vanligt fick jag vänta ganska så länge innan det blev min tur. De håller på och bygger om. Antar att de gör kliniken större. Under ett par års tid har det onekligen känts som om de vuxit ur sin kostym. I vårt fall stannar vi eftersom de ligger närmast... N skötte sig perfekt och sköterskan fyllde sitt rör. Sedan fick jag veta att jag skulle tillbaka efter 3 (?!) timmar för ett nytt prov. (Innan har det varit 6-8 timmar efter tablettintag). Lite kaos blev det i min hjärna eftersom jag skulle ha kusinerna idag...

Det är så härligt att se alla kusinerna leka tillsammans. F och lillkusinen satt inne och lekte med bilar med M och storkusinen cyklade runt i byn.

Hos veterinären fungerade det super trots tre barn. Storkusinen stod med STORA ögon och ansåg efter halva röret att "nu tycker jag att det räcker". Sköterskan skötte det snyggt och svarade att det behövdes lite till men sedan var hon färdig.

När Svägerskan kom fick hon lite fika. Innan hon begav sig av hemåt fick hon med sig M som skulle sova hos bästa kompisen. Så nu sitter jag här medanlugnet ligger i huset och det enda hemmavarande barnet sover så gott!

Inga kommentarer: