torsdag, juli 09, 2009

Regn, regn och åter regn

Idag har det bara öst ner, himlen formligen öppnade sig. Vissa klagar, andra menar att detta behövs, jag har inte bestämt mig än vad jag tycker...

Dagen har ägnats åt att handla och packa inför helgen. Hunden har avlämnats hos mina föräldrar, som nu får ett par dagar i lugn och ro. På eftermiddagen kom två grannbarn förbi, de valde att vänta hemma hos oss på att tjejerna skulle komma hem. Så jag fick sällskap medan jag lagade mat och bakade...En tjejen hade med sig bullar så att vi kunde fika, gullunge!

Nu står ryggsäckarna packade i hallen och bilen mot Nynäs avgår 07:00. Tyvärr visar prognosen att det ska gunga...så åksjuketabletterna ligger nära tillhands...för vem vill spy i 4 timmar... Vart vi ska? Gotska Sandön!

3 kommentarer:

Hemulen sa...

Ha en trevlig semester!

Mellansyrran sa...

Hoppas ni får det toppen. Jag laddar inför sj skrivning och semester!! sista dagen i morgon. Tjoho. Träffade L idag och påminde om den 17:e. Bokat och klart. Vin och Alli. Det blir toppen.
kram så länge

susanne sa...

Hoppas att ni har en bra semester trots regn