tisdag, juli 07, 2009

Stalltjänsgöring

Nu har verkligen mina talanger, eller snarare brist på talanger , satts på prov. Mången gång har jag funderat över, inte om jag har tagit mig vatten över huvudet utan hur mycket... Under snart två veckor har jag tagit hand om stallets kvarvarande ponnier... Från början tackade jag ja till två timida ston som knappast gör en fluga förnär. Men slutresultatet visade sig bli fem (!) hästar med diverse åkommor. Att jag sedan skulle ha ansvaret över någon annans djur gör ju att man tar uppgiften på extra stort allvar. Under perioden har jag naturligtvis stött på en del problem. Ena katten blir dödssjuk, ett fönster på vidgavel, ev. fånganfall, sårskador och ett helt fel inköpt (ev. inlånat) exemtäcke. Antalet gråa hårstrån har fördubblats... Nu har dessa problem uppvägts av att ena stoet gnäggat glatt igenkännande när jag ropat och kommit rusande i galopp...Vem smälter inte av det?. Skygga, nya stallkatten som man i helgen inte ens hann se förränn hon försvann som en avlöning ligger och spinner i knäet... Trots att jag lovat att inte ställa upp mer i sommar, vet jag att jag förmodligen skulle tacka ja om de behövde hjälp här framöver, för vem tackar nej till hästskit, damm och höallergi?

Inga kommentarer: