onsdag, juli 08, 2009

Tur man e´liten

Behövde nya regnbyxor till helgens bravder, hittade ett par barnbyxor till liten penning... Att de dessutom var förstärkta i knä och rumpa gjorde valet enkelt. Eftersom jag nu gjorde av med mindre pengar än vad budgeten erbjöd kunde jag ju handla mer. Så det blev, en tröja och ett par trekortsbyxor ( ja de blev ju inte så korta som man hade önskat) samt en hyggligt spännande middag inköpt på Lidl...

M och jag hade fått i uppgift att ta med oss middag hem, men ingen av oss ville ha snabbmat. Jag fick ett ryck och svängde in på ovannämnda affär...Vi hittade förutom GI-inspirerade kycklingschnitzlar även chips och en efterrätt. Bara nyttigheter alltså. Nu visade det sig att vi dessutom fått middagsgäst som tillsammans med vår kaosartade familj fick avnjuta en gourmetmiddag... (Efterrätten behöll vi som gisslan så att vi vet att gästen återkommer!) Gästen utbrister när jag packar upp varorna: Kan man handla på Lidl? -Nja svarar jag, bara om man vill ha GI-kost... Nu la vi till några gröna ärtor för att få maten likna något annat än långtradarchaffismat, men den goda munken vi avslutade med såg till att vi inte blev helt förtappade...

Tack vänliga gästen för att du så snällt åt upp din mat! Jag lovar och bjuda på trerätters nästa gång!

1 kommentar:

Mellansyrran sa...

Den vänliga gästen tackar för att hon återigen fick mat i magen;) Ska bara handla på Lidl hädanefter!! Nästa gång blir hos mig vännen, då blir det färdigköpt.
Håller tummarna för att regnet håller sig bort från er i helgen. NU är det jobbdax