fredag, oktober 16, 2009

En kväll på stan

Middag med mina härliga kollegor stod på agendan idag. Tyvärr krockade det med firandet av farfar, så jag fick avstå god middag och trevlig sällskap med familjen. Jag tog bilen i n till stan eftersom S inte kunde komma ifrån tidigare än att han var hemma halv sex. Jag stod i valet och kvalet, men bestämde mig för att det var trevligare med mer tid i goda vänners lag än att dricka ett par glas vin/öl. Eftersom hela södermalm är enkeltriktat så kom jag trots min marginal sist in på krogen. det var härligt att återse alla. För trots att jag har varit tillbaka och "vickat" några gånger så hinner jag inte med att prata med alla då. Maten var god, i synnerhet förrätten: mozarellasticks m. avocadoröra... min entrecot var tyvärr väldigt seg, men smaken på såsen och kryddsmöret var ljuvligt. Priserna på maten var mer än ok, så hit kommer jag tillbaka.

Efter att ha irrat mig ut från södermalm med sällskap i bilen kom jag hem till en urglad liten valp, som var så trött efter hans upplevelser hos farmor och farfar... Nu är det bara att krypa till kojs, nattinatti!

1 kommentar:

Svägerskan sa...

Vi saknade dig på middagen men det låter som du fick en trevlig kväll ändå, utan oss hur nu det gick till *ler*