onsdag, oktober 28, 2009

Omberg

När jag tömde mobilen hittade jag bilderna jag tog i Omberg. Tyvärr är det inte lika vakert som i verkligheten. Några av mina kursare, mitt "matlag" på väg mot Stocklycke

Idegran, på 1800-talet var här en skogsbrukskola och en mängd olika träd planterades in. Tyvärr har skogsägaren bestämt att dessa bestånd ska avverkas, synd eftersom flera av dem inte växer naturligt i Sverige.

Brant backe, jag led med de som gick den här vägen hem och därmed fick gå uppför...


Oxbåset, enligt sägnen var det här Västgötarna tog ner kreaturen från Omberg för att föra över köttet till andra sidan Vättern. Inget djur tog sig levande ner för denna branta sluttning...

Bokskogen


Kanten på en slukränna. Man kan bara ana hur brant den var ner till botten.


Min grupps installation över Omberg. Eftersom jag arbetade med två slöjdlärare använde vi oss av luffarslöjd, virkning och mitt bidrag fingerstickning (jag gjorde det gråa runt grenarna). Installationen föreställer ett bokträd (om nu ingen såg det!)

Inga kommentarer: