lördag, oktober 03, 2009

H(ä)stfest

Idag var det den årliga höstfesten på tjejernas stall. Jag hade tagit på mig att vara ansvarig för ponnyridningen första delen av dagen. När jag kommer upp straxt före 10 är HELA parkeringen full, helt märkligt. SÅ full är den inte ens en underbar vacker vårdag när samma stall ha aktivitetshelg... Kul tänker jag. Dessvärre får jag snart veta att det är jägare som är ute i skogen kring stallet som har parkerat fullt... Det blir kaos när sedan alla transporter med tävlande häster/ponnier kommer. Det var lite tur i oturen att vi inte annonserat så bra, vilket medförde att vi inte hade så många startande utifrån...

För att bidra lite till den skrala kassan, köpte jag en lott, handlade frukost och fyndade ridstövlar till F. Ponnyridningen gick ganska trögt, dock inte lika trögt som luftgevärskyttet som inte hade en enda betalade kund, trist för den pappan som kommit med gevär och måltavla. Efter att ha hjälpt till att plockat bort hindren efter tävlingen åkte jag hem straxt före ett. Tyvärr hade inte rörjouren hunnit dit så jag fick gå omkring och lukta häst större delen av dagen.

Kvällen gick i ett afrikansk tecken, vi blev bjudan på en otroligt god lammgryta hemma hos grannfamiljen som tilllagats i deras öppna spis i särskild afrikansk gryta...

Edit: Om jag vann på min lott??? Visst gjorde jag det, en delikatesskorg som ska hämtas imorgon...

Inga kommentarer: