söndag, oktober 25, 2009

Gnällspik

Idag behöver jag gnälla av mig... blir så trött på dotterns ridskola som ersätter de mindre ponnierna med fjordingar... Snart är alla hästarna där c-och d-ponnier. Inte helt lyckat om man som jag har mindre barn som förväntas sköta och rida på egen hand. M kan ju liksom inte borsta annat än benen och magen på hästarna och stallets idé om att rideleverna ska få gå från frö till blomma försvinner ju... Dessutom börjar hon tröttna på att inte kunna rida ordentligt. Vilken normalt funtad ponny väljer att lyssna till en flugas hjälper och förmaningar om man inte behöver, liksom... Får se om jag vågar skicka ett mail till föreningens ordförande och framföra mina synpunkter eller om jag ska vara typisk svensk och tiga ett tag till.

1 kommentar:

Svägerskan sa...

Kom igen nu. Våga säga nej, våga klaga och allt det där du blivit så bra på =) Och sen ska du lära mig.