fredag, oktober 02, 2009

Nervsammanbrott

Igår var jag på gränsen, men idag har jag fått ett nervsammanbrott. Efter en skön eftermiddag hos grannfamiljen dit vi åkt för att invadera deras studsmatta samt ponny, kusinerna var inte så sugna på att rida utan de hoppade i två timmar...

S ringer för att säga att han är hemma och passar på att oroa mig lite inför det faktum att vår hantverkare har glömt att vattenrören i badrummen ska dras genom glasbetongväggen, som naturligtvis inte går att borra i nu när väggen så fint är murad...S klagar över dåligt vattentryck, vilket jag också tyckt att det har varit under dagen, Jag å min sida har trott att det har berott på att uteslangen stått på med fullt tryck och att vi troligen fått vattenbrist, så mitt råd hem blir att stänga av utkastaren och vänta. Jag fortsätter njuta av grannmammans sällskap och återvänder inte hem med barnhavet förrän vid halvsju, (sorry!).

Hemma väntar tacos och kusinpappan som kommit hem från tvådagars kick-off. Efter maten vill S gå ner i grunden för att kolla så att det inte är läck någonstans... Han kommer upp blöt!!!!! Hydropressen är paj, vilket i korta ordalag betyder INGET VATTEN! (förutom på golvet i grunden där det ligger ett par centimeter vatten, de värsta ställena nästan en halv dm). Vi försöker få tag i en rörmokare som kan komma och göra något, vad som helst... Vi hittar någon rörjour, men ingen hantverkare är väl direkt sugen på att ge sig ut en kall höst kväll när det dessutom är fredag. Nu har vi blandat in halva byn, avfuktare samt byggfläkt är lånad hos A + H, ett gäng förlängningskablar hos närmaste grannen samt ytterligare kablar hos grannen vid brevlådorna. Ibland har vi tur att vi bor där vi bor!!!

Inga kommentarer: