torsdag, oktober 15, 2009

Surprise

Tog mig i kragen idag och bytte däck. Tidigare år har jag varit sent ute och förra år satt jag i kö i 3(!) timmar för att få dem bytta. Nu är det ju så att jag egentligen gärna byter mina däck själv, men har man en gång låtit en verkstad byta är det helt omöjligt att få loss muttrarna själv. Det är ett säkert försäljningsknep från däckfirmornas sida. Sen går det ju inte att komma i från att det är oerhört bekvämt och skönt att låta verkstaden byta däcken samt fylla på luften.

När killarna skulle sätta på däcken kunde vi konstatera att de var helt NYA... t.o.m papperslapparna satt kvar. Kändes som om jag drog en riktig vinstlott med den där bilen. Dessvärre påstod killen att sommardäcken var i behov av byte, men kan det verkligen stämma de har ju bara gått drygt 3000mil...

2 kommentarer:

Svägerskan sa...

Imponerad av framförhållningen. Jag gissar att jag gör som gemene man DVS blir fullkomligt förfasad och överrumplad när första halkan kommer. Krypkör till jobbet, kommer en timme försent och köar de där tre timmarna till däckfirman för att byta däcken som de precis som du säger har skruvat åt så in i %¤##%.

ALternativ 2: norpa åt mig hyrbilen för golfen som redan hade vintertofflorna på när vi hämtade ut den på verkstan.

Mellansyrran sa...

redan??? herregud jag har inte ens införskaffat några ännu, nu blir jag stressad....vilket jävla skämt d var idag på hemliga mötet...åååå jag dör, jag lägger ner, dessutom ska din svärson till sjukan i morgon, ev en spricka i benet. Tar du honom även som halt och lytt`?`???