fredag, augusti 10, 2007

Inte tusan är det för min egen skull


är jag ute med hundarna i ösregn klockan 7 på morgonen. Fast de ville gärna ha det till att så var fallet. Ziggy fick jag dra ur korgen...Nellie kom iochförsig glatt springande, lät sig bli kopplad men sedan tog det stopp...ungefär där vid ytterdörren. Det hängde regn i luften, men jag travade iväg utan regnjacka. Skulle jag inte ha gjort.


Efter bara ett par hundra meter, en bit upp på travslingan kommer det...regnet. Hundarna vägrar gå. Z gömmer sig under första bästa gran. N sänker svansen, skjuter rygg, viker ned öronen och ser allmänt ynklig ut...Vid brukshundklubben blir jag tvungen att koppla bägge hundarna för att överhuvudtaget komma någon vart. Suck!!!


På väg hem möter vi en dam, som tycker SÅ synd om hundarna..."Kunde de inte få regnjackor och stövlar"...Hm, låt mig tänka, NEJ!!! Men jag hade velat haft, det droppade om håret...tröjan liksom byxorna hade bytt färg.


Ikväll blir det kräftskiva, hoppas på bättre väder då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lugnet har lagt sig över PH... Tackar för en trevlig onsdag, en trevlig kräftskiva och till sist en trevlig dag idag! *s* Och TACK för gräsklipparen, skall invigas i morgon minsann! =)
KRAM