tisdag, augusti 21, 2007

Utebliven svamp

Idag trodde jag att jag skulle kunna stoltsera med en fin bild av min funna svamp. Men jag bedrog mig. Såg i helgen en ställe på en stig där ingen brukar gå. Så mycket fina stora "gulingar" det fanns. Tyvärr hade jag inget att ta dem i, så de fick stå kvar. Och nej, jag ville inte ta av mig tröjan för att bära hem dem...

Idag hade jag påse med mig. Hundarna och gav oss iväg efter jobbet. De sprang som tokar, hit och dit. Vi kom fram till stället, tror jag, men där fanns ingenting. Inte ens en liten knappnål... Vi gick en omväg i hopp om att hitta andra och stannade till vid sjön för en stunds "andlig" återhämtning.

Vad gäller min arbetstid, så är inget klart än, eleverna kommer ju bara på torsdag...Ska dock ha möte med min chef imorgon får se vad han har att säga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen...? Vadan detta? Jag trodde det etablerade konceptet var: Du leta, vi plocka =)

Ska vi behöva leta själva i år?? *gosh*

Hörde av svärfar om en medpassagerare på deras luftballongfärd. Han såg ett stort gult fält ovanifrån en lång bit in i skogen. Antecknade koordinater och länsade dagen därpå, skickade ett tackkort till ballongföraren som angett koordinaterna... Kanske vore något? *s*

Kram

AnnaHanna sa...

Det där med svampen var ju lite tråkigt men...
Hur har det gått med skolan, hur har det gått med skolan, hur... *hoppar upp och ner av nyfikenhet*
Kram //Anna