torsdag, augusti 16, 2007

Rapport

Dagen började med 1 1/2 (?)timmes mingel i personalrummet...Alltid lika intressant och se hur en grupp förändras när olika personer träder in i rummet. Allt från att fokus helt läggs på Gullan som kliver in och tar plats, till Anita som ingen hälsade på...hm den kvinnliga hierarkin är inte att leka med.

Därefter var det samling i matsalen för presentation av nye bitr. rektor och vi andra nya. Självaste rektorn kom fram till mig och väste "är det sant att du varit ledig i 6år?"

Lunchen intog på Golfrestaurangen, gräddkokt böckling med sikromsås. Jag fick mat sist och helt klart minst, men inte fick jag betala mindre... Träffade där gamla kolleger, kul men väldigt avlägset. Kände deras blickar -looser, som är kvar på den skolan! (Fast jag vet att de inte har det så mycket bättre, ha ha ha...

Sedan var det dags att flytta alla bord och stolar, hyllor, lådhurtsar och böcker. Svettigt....Men jag tror det blir bra. Det saknades en knopp till min ena lådhurts. Kan tyckas lite kinkigt, men jag önskade en ny. (Det gjorde ont att dra i skruven) Till svar fick jag "Ha ha, välkommen tillbaka, du får köpa en egen" Öh????

Imorgon väntar kick-off. Ryktesvägen hörde jag att tranigakök med involverat....

1 kommentar:

Anonym sa...

Jahapp allt är som vanligt då? *ler*

Så klart du varit samtalsämnet "hon som varit ledig i 6 år", inte så vanligt kanske och antagligen något de andra bara drömmer om...

Så i julklapp önskar du dig en - hurtsknopp??? *antecknar*

Vill höra mer i morgon =)

Kram