tisdag, augusti 14, 2007

Jag blev bönhörd


Dagen har jag tillbringat dagen vid Gålö havsbad. Temperaturen i luften höll sig runt 24 grader, vilket gjorde att jag fann svalkan redan då vattnet nådde fotknölarna...och behövde sådeles inte bada...Fast jag doppade mig ändå...M och F höll mig sysselsatt. Lilla F är föbluffande modig och försvann hela tiden ur synhåll, hon vandrade runt "beachen" i sann Baywatch-anda och sa hej till alla under 10 år. Det konstiga är att i TV-serien sprang alla i ultrarapid, men det gällde inte F. Hon höll farten likt en snabbspolad 100 meterslöpare i en OS-final...


Kvällen avnjöts med hemgrillade hamburgare tillsammans med grannbarnen. De åt snabbt och lämnde efter sig ett berg av disk, som någon får ta hand om senare. Själva roar de sig med att leka häxa och fe. De elaka häxan (H) förvandlar det förälskade paret (M och H) till hundar och sedan måste de ta sig över bron för att komma till fén (H igen) som ska rädda dem. Låter som en hel saga, älskar deras fantasi.


Skulle ha åkt och handlat det sista inför min jobbstart ikväll, men S behövde jobba över så det bidde inget med det...

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med lite bad *avis*

Ja du... jag förväntar mig en rapport från torsdagens kommande upplevelser sedan.

Ska tänka på dig i morgon kl 8.30

KRAM och lycka till!