lördag, augusti 11, 2007

Städa, städa och åter städa...

Hade bestämt mig för att storstäda, åtminstone bottenvåningen. Mutade M och E att passa F däruppe. Hann dammsuga, skaka mattor och våttorka alla rum...so far so good... Medan golvet skulle torka tog jag hand om tv-rummet (dit inte sladden från dammsugaren räcker). Dessvärre intog de små bottenvåningen ungefär samtidigt. S som var iväg och spelade tennis, hann aldrig se huset i nystädat skick...
För innan jag blev klar med det kvarvarande rummet hade F kissat ner badrummet, E hällt ut havregryn i köket, F tömt ut pärlor på golvet, alla byggklossarna hamnat i en hög i vardagsrummet, M klippt ut snygga prinsessor...

Eftermiddagen tillbringade vi hos svägerskan som fyllde år. Vi åt gott och drack likaså. Sällskapet var trevligt. Man fick en inblick i hur det är att vara tonårsförälder, man måste "ställa upp" och skjutsa till Sandhamn eftersom det är där de rätta killarna hänger...Tur för oss att vi inte har båt säger jag

1 kommentar:

Anonym sa...

Tackar för gräsklipparen, den är invigd och fungerar helt enligt plan! Fast nu tror jag minsann uppföljningen får vänta tills nästa år, gräset växer ju inget.

Får nog göda den lite...