torsdag, oktober 25, 2007

Inspector Barnaby


borde ha varit i vår lilla by. Vi har ett mysterium som måste lösas.


Svägerskan ringde idag under eftermiddagen och undrade var det hade brunnit, öh???? vadå säger den korkade mamman som inte fattar någonting...Enligt någon nättidning eller dylik gratisblaska, så hade det brunnit i en verkstad med vidhängade villa under gårdagseftermiddagen. Jag kom ju hem runt den tiden och borde sådeles ha märkt något, men icke...Lovade kolla med grannarna om någon annan hört/märkt något.


Var nyss inne hos en annan bymedlems blogg och fanns samma information, fast med en mer exakt position ( iallafall i vilken del av byn det skulle ha skett i) Var därför inne på Södertörns barndförsvar hemsida och fann följande information:


"14:21XXXXXvägen, Haninge
Brand i villa
Brand i fasaden och i isolering vid skorsten som gick ut genom väggen. Brand släcktes med vatten i vanlig ordning efter att fasaden rivits ner."


Det sa inte så mycket, utan i morgon så lovade jag stå vid brevlådorna för att samla information. Ska dessutom till stallet imorgon och får då mina misstankar bekräftade...men jag kan ha fel!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tackar för utförd research, förväntar mig slutgiltig rapport när ärendet är utrett enligt av dig beskriven åtgärdsplan.

// K