måndag, oktober 22, 2007

Nu är jag färdig

med alla mina samtal på jobbet. Hann med 20 st på två veckor och då inte alla dagar. Känner mig nöjd. Flera föräldrar har uttryckt sitt nöje över mig som lärare, vilket alltid ger lite extra råg i ryggen. Särskilt de dagar så eleverna beter sig som värst. Om jag tittar tillbaka så ser jag en miss som jag inte bör göra om och det är att glömma boka tolkar. Detta eftersom min franska endast sträcker sig till [Par le voo anglais] och [je mo pell Helene] samt min spanska som är ännu torftigare [una serveca por favor] inte riktigt räckte till för att föra ett utvecklingssamtal på. I sista fallet översatte pojken till sin mamma...hm undra vad han egentligen sa???? Hon såg ganska så nöjd ut när hon gick hem.

Tack vare alla som har ställt upp och hjälpt till med hämtningar av de små liven, så blev inte dessa två veckor så plågsamma för dem. Tack L&N och svärisarna! Sist men inte minst S chef Magnus, som dock inte har hämtat, men haft överseende med att S har jobbat mindre tid på sin arbetsplats och kunnat hämta redan klockan halv fyra vid ett flertal tillfällen!!

Inga kommentarer: