tisdag, oktober 30, 2007

Vattnet kokar

Idag har jag haft en dag av iakttagelser. Först var jag på Skolforum. Vågar nog dryfta mig till att säga att det är Sveriges största fackmässa för skola/barnomsorg. Jag var där för att främst lyssna på ett seminarium, men jag hann med en kort vända bland alla pryttlar. Tyvärr var det för mycket på kort tid och jag fyndade ingenting. Men jag mötte andra som kom med kassar. På deras fråga varför jag inte hade något svarade jag "fattig skola du vet". Visade det sig att de inte hade köpt något, allt hade varit gratis. Inte allt på mässan kanske men uppenbarligen en stor del. Läromedelsföretagen hade en ny giv i år. Mot att man lämnade adress, skola och mejl fick man glass och kaffe. Gissar att det var fler än jag som angav en inte helt korrekt mejladress för att komma över kaffet och glassen!

På kvällen var det dags för M:s simskola. E och F skulle få bada de med. Jag satt så att jag kunde se i bägge poolerna. Eftersom det var höstlov var det mååånga barn i plaskdammen. Påmminde en del om när fiskar får mat i sådana där odlingar. När hela vattenytan ser ut som om den kokar av fiskarnas rörelser. Jag förundrades av bl.a. en mamma som satt och läste tidningen under tiden hennes knappt treåriga dotter sprang upp, ner och runt i vattnet. Själv hade jag koll på F hela tiden. Kan i och för sig bero på att hon sprang omkring med en jättelik groda, lät som en haj och jagade de andra barnen...

Som ni märker har det inte blivit många bilder inlagda, detta eftersom kameran och datorn inte riktigt funkar ihop just nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Aha, låter ju toppen med gratisgrejer. Var det dit man skulle åkt alltså? Vi skickade två glada från oss, får väl se vad de har med sig i morgon.

Slut efter en hysterisk halloween på jobbet, kul men som alltid -hysterisk.

Ses på fredag eller? //Kram