torsdag, november 15, 2007

Dilemma

Ska imorgon vara utklädd till en Astrid Lindgren figur...Precis som resten av Sverige har varit under gångna veckan. M var Ida i onsdags på självaste 100 års dagen.

Har fått låna ett riktigt husmorsförkläde av grannen likaså ett par (upphottade) mormorskängor. Åkte idag till centrum för att köpa en fotsid kjol. Hittade redan i första butiken en klänning (på rea) som bara utstrålar Madickens mamma. Blir överlycklig...köper ett pärlhalsband för att förstärka intrycket. Åker glatt hem. Byter om och skrider in till resten av familjen...Tystnaden är total....M utbrister att jag inte alls ser ut som Madickens mamma för hon har ju kjol och blus....E kollar in mig som bara hon kan, lägger huvudet på sned och säger -Du ser inte rätt ut, håret ska ha en knut och mamman har FAKTISKT en kjol...
Snacka om platt fall. Fick fortsätta och leta fotsid kjol hemma, som jag redan vet INTE finns. Men kommer plötsligt på en klänning som hängt i förrådet i måååååånga år. Den uppfyller iallafall kravet på fotsid. Med förklädet, kängorna, en sjalett och en bra förklaring så får det duga-men bra är det inte!!! Dock gick jag från Madicken mamma till Alva

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas poliserna har fel, men risken väl att de har rätt...

Ser E framför mig, granskande. Det blir säkert bra, hoppas du får en trevlig dag!

Ser fram mot lördag, samma tåg som PH-ligan in?

Kram

AnnaHanna sa...

Glöm inte att fota!!

Och ja, vi bor fint. :-)

Kram //Anna

Anonym sa...

Själv var jag SjörövarFabbe i onsdags.
Lycka till

Kram Anna