fredag, november 02, 2007

Testa baka utan recept=urk


Skickade ut tjejerna för att leka samt vänta på mig. Helt plötsligt är det försvunna. Hinner bli lite purken, eftersom M och E vet att de måste hålla sig till baksidan om F är med dem. Öppnade tvättstugedörren för att ropa och gissa vem som stod där: FARFAR!!!!! Det visade sig att han skulle lämna tillbaka vedklyven och blivit lika förvånad som mig när han fick se oss hemma.


Bakade idag för att göra mig till, muffins. Inget märkvärdigt kanske, men det skulle bli lyxvarianten... Gjorde chokladmuffins, nästan enligt receptet, och fyllde dem med vaniljkräm. Såg jättegott och lyxigt ut! Men varken jag eller den bjudna grannen blev imponerade. Det smakde ingenting och konsistensen liknade riktigt segt snor... Men trevligt och kallt var det vid sjön dit vi begett oss. Tjejerna for runt i skogen, klättrade och åkte kana. Dagen till ära i overaller för gud så kallt det var.


På kvällen var det dags för den efterlängtade festen. Tjejerna taggade till tårna. Utklädda till två häxor och en pirat anlände de till PH. Där möttes vi att seriöst satsande föräldrar! De hade klätt ut sig oigenkänlighet. F backade och tänkte inte gå in...Suverränt L och N!!! Själva fick vi en lugn middag utan barn hos svägerskan...Med otroligt god mat!!! Tyvärr så lyckades inte jag och svägerskan vinna över herrarna i På spåret, men nästa gång!

1 kommentar:

Anonym sa...

Japp nästa gång tar vi dem!!!