fredag, november 16, 2007

Man blir ju schizofren för mindre

Idag var dagen med stort D. Eleverna har verkligen kämpat (nja inte alla kanske, men de flesta) med sitt grupparbete. Vi kommer ner till id-salen för den gemensamma samlingen. De sitter faktiskt ganska tysta och stilla... När första klassen har sjungit sina sånger (till förinspelad cd) då börjar mina får scenångest och inser att det ska prata en och en inför HELA skolan. Shit utbrister en det där gör jag bara inte... Men jag lyckas peppa dem och de läser sina olika delar. Kanske inte så högt, tydligt och ostört som jag hade önskat men de gjorde det! Den stolta fröken var nästan tårögd!!!

Tillbaka efter samlingen är det dags för tipspromenad. Deras förra fröken kommer på oväntat besök. Hon går med dem, jag gissar att de har mycket att prata om. Det dröjer inte länge förrän hon (och klassen) kommer tillbaka arg som ett bi... Två killar i klassen har kastat isbollar på en äldre farbror!!! Säger bara det, tur att inte jag var ute med dem. Så veckan avslutades med två samtal hem, kunde ha varit roligare.

Angående gårdagens inlägg så kunde ingen gissa att jag var Alva. Men jag fick kommentarer om mina "fett coola dojjor"...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hm, undrar vad de ser för filmer nuförtiden?? Du var säkert en kopia av Alva med dina fett coola dojor. *s* Skoj att de var så duktiga trots scenskräcken.

Ses ikväll! KRAM