torsdag, november 29, 2007

Grilla korv på pinne-går det?

Har haft friluftsdag idag. Jag valde att vara med i naturgruppen. På pappret lät det bra, 15 barn och vackert väder...men verkligheten blev en annan nästan 30 barn och ösregn. Vi skulle gå en promenad ner till sjön där skulle vi grilla korv. Jag hade tagit med torr ved och braständare för säkerhets skull. Min grupp stannade på vägen i skogen och lekte "Ett, två, tre rött ljus". Vi brasan fick alla leta rätt på en pinne som fröken täljde till en grillpinne. En del barn kom struttande med tjocka grenar..."Hur tänker du nu?"

Till barnens förskräckelse började sedan fröken trä korven på pinnarna. Något sådant hade de flesta aldrig varit med om. En kille från Ungern tittade skeptiskt på mig och på sin korv...säger sedan "this is strange" Tyvärr hade fröken helt glömt bort de barn som är vegetarianer så efter ett akutsamtal till skolan kom en löpare med dessa skrynkliga, rosa korvlikande saker och alla blev nöjda.

Dagen blev en fullträff och alla var nöjda och om min svägerska blev på sitt jobb utsedd till IT-chef så fick jag den hedersamma titeln "Mullefröken"

2 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Det är väl uppenbart att de barnen verkligen behöver vara lite i skogen...
Du är en hjältinna som visar dem ljuset :-)
En mullehjältinna...

Kram //Anna

Anonym sa...

Mullefröken är en hedersam titel det. Och jag håller med, bra att barnen får komma ut och rastas lite på riktigt. =)

Kram