lördag, november 17, 2007

Hjälp de förökar sig...

Grannen har tidigare i sin blogg beskrivit deras musinvasion. Vi har varit ganska så förskonade från dessa små gnagare. Med undantag från förrådet. Där de har ätit på lite mjukisdjur och smakat på någon bilbarnstol. Men vi har som sagt inte sett det som något problem. Men detta, jag har aldrig mött dess like!!!!

Det började med någon enstaka som vi undanröjde efterhand. Tyvärr dök/dyker det upp med jämna mellanrum. Hundarna fnyser mest och betraktar det med avsmak. Jag tycker nog att de har blivit fler till antal sedan Iris försvann. Det är grått och ulligt. Inte heller särskilt skyggt av sig. Man kan utan problem få syn på dem. Visst de håller sig i hörnen och gärna under möbler. Verkar trivas där det är lite mörkt och lätt att gömma sig. Har idag, nu på morgonen, haft en rejäl dust och försökt få bort alla jag har sett. Men det är en ojämn kamp för glömmer man någon blir de genast fler. Redan om ett par dagar är de där igen som om dagens utrensningsförsök inte har ägt rum.

Jag har dessa DAMMRÅTTOR!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjälp! De har spridit sig ända hit...

Tack för en trevlig kväll, länge sedan jag skrattade så mycket.

Kram