fredag, november 30, 2007

Huset fullt

Hade med mig F till jobbet idag. Hon skulle till tandläkaren, så hon skulle inte hinna äta lunch på dagis innan jag hämtade henne. Därav detta experiment. Naturligtvis tog hon alla med storm, även "mina" busgrabbar. De var så måna om henne. Ingen svor eller sa anda fula ord. En utbrister oroligt att hon ramlar snart, då hon kasade ner för en hög stol. Nästan alla slogs om att få vara henne nära. Tyvärr hade jag inte kameran med då hon satt inklämd mellan nio elever som ömsom läste för henne ömsom klappade hennes lockar...

Med mig från dagis hade jag idag två extra barn, kusinerna, som ska tillbringa natten här. Vi fick dessutom fint besök av fam. Eriksson så slutligen hade vi nio barn (varav en tre mån bebis) härjande hemma. Det märktes att det var majoritet killlar eftersom S gamla lego plockades fram varvat med bilbanor och tågbanor. Inte en barbie så långt ögat nådde.

Till middag blev det hemmagjorda hamburgare, med lika hemmagjord pommes frites. Alla åt med god aptit och droppade sedan av till soffan och bolibompa.

Dock var gänget en aningen svår nattade och höll länge på att trampa omkring på övervåningen. En sak är säker: Storkusinen har sannerligen ärvt pappas smygförmåga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pappan är förolämpad och förstår inte alls anspleningen. Mamman däremot förstår precis.

Tack för husrummet, de var väldigt nöjda när de kom hem, men trötta - väldigt trötta.

Hoppas ni hade en trevlig eftermiddag i Globen.

Kram