söndag, oktober 12, 2008

Helgresumé


Vilken helg vi har haft, intensiv men otroligt givande. Fredag förmiddag ägnade jag mig åt att träna valpen. Men jag kunde ju inte bara ta ut honom, min egen gamtacka skulle inte behöva sitta ensam. (Att hon satt vid dörren med sina vädjande pepparkaksögon spelade in en viss roll). Väl hos grannen satt nästa hund med sina pepparkaksögon och inte kunde jag väl lämna honom ensam. Så sagt och gjort, jag tog med mig alla tre och travade iväg mot klubben. Där var jag ensam. Jag band de två äldre och tränade en hyperaktiv liten kille en stund. Sedan hem hämta tjejerna, städa och laga mat. Till middag hade vi goa grannar med tillhörande barn. (De var bjudna hit för samkväm och inget annat trots syftningsfelet i meningen innan).


Lördagen tillbringades på döttrarnas ridskola där jag tillsammans med kompismamman stod i cafeét. Vi fick in en rekordsumma, så lite stolta var vi! Dagens avslutades med middag och vin hos valpens ägare. Trötta, nöjda och mätta somnade vi för natten (jag i soffan såklart!)


Söndag började i motionens anda och jag med älsta dottern och grannen tog hundarna och gick el-ljusspåret. Eftersom M hade ansvaret för vår hund kunde jag ägna promenade bitvis åt att träna valpen. I vanlig ordning avslutades veckan i stallet där dottern galopperade nio (?) varv och travade massor medan mamman snackade strunt med de andra föräldrarna vid "ringside"

Inga kommentarer: