tisdag, oktober 28, 2008

På lärarmässa

Idag var jag på , öh..., skolforum. Det är ju detta som är, öh...., årets händelse för, öh..., skolpersonalen. Jag satt först på förmiddagen på ett seminarium som, öh..., utbildningsförvaltningen höll i. Man blev också bjuden på, öh..., fika med kaka och lunchmacka... Ena föreläsaren pratade om, öh..., motivation. Han var både intressant och rolig. Eftermiddagen var inbokad på ytterligare ett seminarium om, öh..., ADHD- en utmaningen för pedagogen...Tyvärr var hon inte bra och öh...inte särskilt behaglig att lyssna till. Susanne Reuter som var, öh..., dragplåstret gjorde väldigt lite och var inte, öh..., huvudattraktionen som jag och min kollega trodde...På läromedelsmässan hittade jag en varsin bok till, öh.., tjejerna och två halsband (?) till mig. Både jag och min kollega kunde konstatera att det inte fanns något nytt på läromedelsfronten. Nu väntar tre dagars lov!

5 kommentarer:

Hemulen sa...

Haha, klockrent! :D

Anonym sa...

Jag var också där och gick nästan lika tomthänt därifrån...
Fanns inte mycket för förskolan.

Må gott och njut av lovet!

Anonym sa...

Glömde avsändare

Anna förstås

Hemulen sa...

Nej, vi gick runt ett tag men hittade inget särskilt. Är ju inte lika kul att titta på läromedel när man inte får köpa nåt... Vi träffade en kurskompis till mig som jobbade i Active Board-montern. På hennes skola har varje klassrum en Active Board och de jobbar jättemycket med det. Något avundsjuka blev vi...

Nej, det stavas inte jojka - för det var joddla vi gjorde! :) Ingrid kläckte idén idag att vi skulle kunna joddla för eleverna på avslutningen. Kanske iklädda tyrolerhattar? Blir nog succé :)

Anonym sa...

Låter ju som en fantastisk och inspirerande dag! *s*