fredag, oktober 31, 2008

Lovdag III


Slutet på den här ledigheten, nej jag räknar inte in helgen (den hade jag ju haft ändå). Jag borde få en stor eloge, guldmedalj, toppvinst, you name it! Jag har, *tada*, varit hemma hela dagen...Visst tycker jag att huset har krympt en aning...men det gick! Jag somnade faktiskt i soffan...tyvärr vaknade jag av de stora barnen hade använt mitt smink och min nya dyra parfym...lillasyster stod bredvid soffan glittrig och fin eller blåsvart och kladdig, beroende på hur man väljer att se det.


Sedan har jag bakat spöktårta till imorgon, skulle göra spindlar och avhuggna fingrar också, men jag var för arg för att göra det sistnämnda...får bli en annan gång, typ imorgon. Städa hann jag också, passade på att byta gardiner i köket och i vardagsrummet. Två hundpromenader hann jag med, en ensam i morse och en i sällskap under dagen. Trist att det regnade bara, allt blir så blött och kladdigt.


Nu ska vi mysa av mörkret och de tända ljusen som finns i hela huset, snart börjar bollibompa. Storasyster väntar, förmodligen förgäves, på någon som ska komma och knacka på dörren och väser; bus eller godis!
Edit: Storasyster fick rätt, det kom två tjejer som ville ha godis...Ordentligt utklädda så de fick lite godis med sig, fan vågar säga att man väljer bus!

1 kommentar:

Anonym sa...

*trumpetfanfar* Bra gjort. Nästan en latdag bortsett från ALL nytta som du räknade upp. Men för att var du - helt ok.

Här har det plingat två gånger på dörren, inga outklädda lata tonåringar som förra året i alla fall *s*

Prognosen för två spökiga kusiner på besök i morgon ser god ut. Pigg och glad hela dagen idag! =)

Kram kram