torsdag, oktober 30, 2008

Lovdag II

Åkte för att byta till vinterdäck, tänkte att jag skulle vara ute i god tid. Visserligen har de pratat om att det ev. skulle bli snö under veckoslutet, men vem tror på det?

Typ 100 andra bilägare! Jag satt 2 (!) timmar i kö. Jag roade mig med att lyssna på radion och spela spel på telefonen...Under 25 minuter, runt 9:15, fick jag inte flytta bilen en endaste gång, var på väg att ge upp! Men någonstans mindes jag "Murphys lag", och tänkte att byter jag inte däck nu så blir det väl 25-30 cm snö imorgon... Mot slutet kom däckbytarfirmans killar med kaffe till alla som stod och väntade. Han som bytte mina däck hade problem att få av dem, fick använda släggan. Kändes trots allt bra att jag inte åkt hem och försökt byta själv...

1 kommentar:

Linnea sa...

Vaddå, menar du att man kan ha roligare saker för sig än att sitta i bilkö?! Själv ska jag satsa på att cykla i snön...tror att det kommer gå finfint...:P