onsdag, oktober 22, 2008

mycket nu...

Dagen började med utvecklingssamtal för M. Inte helt oväntat fick hon bara ros. Fröken som är ny sedan i våras och aldrig har haft klass, kändes förhållandevis säker på sig själv. Synd bara att hon ska ha knodd. Bävar lite för att dottern ska hamna i en klass med många vikarier. Själv har jag ju en klass som lidit utav detta och det unnar jag ingen varken elever eller lärare. Sedan hade jag halv studiedag. Den ägnades åt en föreläsare som pratade om samverkan i den mångkulturella skolan. Han hade en del poänger men han pratade i "Zlatan-svenska" vilket gjorde det svårt att förstå honom. Att sedan föreläsningssalen var mörk och ljummen gjorde inte förutsättningarna bättre.

Middagen blev en korv i Farsta Centrum, där träffade jag en gammal kollega som erbjöd mig jobb, kul! Efter lite shopping och EGENTID åkte jag vidare till nästa möte. Det skulle handla om skolorna i vårt område. Där var fler politiker än föräldrar så uppslutningen var inte så stor. Jag fick lite svar på några frågor. Kul dock att få ett ansikte till de politiska namn man hade sedan tidigare.

Kvällen avslutades framför TV:n med att försöka få ihop pusslet med utvecklingssamtalen på jobbet. Återigen lyckades jag vilket kändes skönt. Sammanställningen inför samtalen får jag göra under lovet. Sedan är det bara upp till föräldrarna att dyka upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska då inte börja jobba någonannanstans får vi hoppas!!/Hulken