onsdag, januari 07, 2009

Första dagen på jobbet!

Idag var det då dags igen. Jullovet är slut och det är tid att återgå till ekorrhjulet. Vi hade "studiedag" idag så eleverna kommer inte förrän imorgon. En halvan av dagen diskuterade vi terminen samt hur de nya nationella proven i år 3 ska se ut. I år ska tydligen alla hjälpa till och rätta proven. Så minns jag inte att det var förra året då jag rättade alla proven själv.... Känns som om jag är torsk (på Tallin).

På eftermiddagen var det möte med min nya chef. Jag tycker redan innan väldigt bra om denne man, så det blir en termin då jag antingen får bekräftat vad jag tycker eller så får jag tänka om. Tyvärr får han redan från start får en del minuspoäng, då han uttalade sig om saker som inte han borde under stormötet... Men jag är ganska så förlåtande i det här läget.

1 kommentar:

Hemulen sa...

Hade också tyckt det varit bra med gemensam rättning av nationella proven för två år sedan när jag rättade mina femmors... Vi får helt enkelt känna oss duktiga som tog oss igenom pärsen själva :)

Jag hade ingen uppfattning alls om nye chefen innan mötet i onsdags, så i min bok ligger han tyvärr enbart på minussidan efter det uttalandet... Får hoppas att han plockar några pluspoäng snart.