tisdag, januari 13, 2009

Stolta mamman

Jag inser att jag håller på att bli en "ponnymamma" Redan som det är nu tillbringar jag mycket tid i stallet å tjejernas vägnar. Idag vid mellansysterns lektion fick hon rida alldeles själv. Visst gick jag bredvid men jag höll inte i. Hon fixade det galant. Blev bara lite orolig när lilla ponnyn var väldigt närgången med vattenpölarna. Hon trodde nog att hon skulle trilla av där i vätan.

Det är med blandade känslor jag beskådar detta. För det finns mindre skadefyllda idrotter att syssla. Men det uppvägs av att se vad relationen med djur kan åstadkomma. De flesta tjejer (och killar) som håller på med hästar blir dessutom väldigt positiva ledartyper.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och vänta bara tills trean kanske hänger med också. Sen står ni där med ett stall på baksidan ;-)

Kram