måndag, januari 05, 2009

Smart drag


Tog med mig Svägerskan till det stora möbelvaruhuset idag. Vi saknar av någon märklig anledning bestick, närmare bestämt 7 st knivar, 2 st skedar och 1 st gaffel...Passade även på att införskaffa en ny skidjacka ( inte för att jag åker skidor, men väl skridskor och pulka) Min tålmodiga Svägerska stod ut med att besöka samtliga sportbutiker (så kändes det iallafall) söder om stan. Jackan den hittade jag i butiken runt hörnet hemmavid... Redan innan hade jag bjudit hem kusinfamiljen på middag och nu var jag inte sen med att kräva (fler) gentjänster. De fick hjälpa till och skruva ihop våra nya stolar...


Sedan satte jag ut barnens matstolar på en känd annonssajt. Inom loppet av 10 min hade 15st SMS:at eller ringt och ville ha dem. En kille ville komma och hämta dem ikväll???? Tror ni jag satte ut för lågt pris, eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga dagar ni verkar ha haft, själva har vi farit runt bland inomhushallar för att beskåda de två äldre busungarna.
Och än är det inte klart, samling 8:00 på jullovets sista dag...

Må gott och krama om alla
Kram Anna

Anonym sa...

Jag gick ju inte lottlös heller så det var bara trevligt! =)

Inspirerade av er försäljning satte vi ut vår också och lyckades t.o.m fläska på lite. Den är också väck redan. Skulle man ha tagit i ännu mer??

Hoppas ni hade det skönt på isen.

Good luck i morgon! //Kram