söndag, januari 25, 2009

Terapi

Idag har jag fortsatt träna på att göra ingenting, eller nästan ingenting i allafall. Förmiddagen ägnades åt att strosa runt i pyamasen och plocka undan efter gårdagens kalas. Efter lunch började jag rätta först svenskböcker och sedan ett prov i kartkunskap. Det sistnämnda gick överförväntan och jag kan nog med ganska gott samvete bocka av just den punkten på elevernas måluppfyllelse. (Även om någon påstod att Sveriges östra grannland heter Gotland...)

S tog med sig tjejerna och gick iväg till granntjejens kalas och jag fortsatte rättandet i min ensamhet...


Som vanligt avslutades veckan och söndagen i stallet, där det idag var teori med sadel-och tränsvård. Mammorna och pappan stod utanför och pratade ORMAR!!! Jag längtar inte längre till våren och sommaren...

3 kommentarer:

Hemulen sa...

Ja, Gotland ligger ju i alla fall österut... :) Min lillasyster skulle idag gissa i vilket landskap Fagersta ligger och svarade Norge - och hon går i 7:an... :)

Anonym sa...

Jag tycker att såna där grimskaft kan likna ormar. Kanske lagom terapi att öva med ett sånt.

naboen

Anonym sa...

Så då behöver jag inte oroa mig när 6-åringen pratar om Cypern som hemland alltså?? Eller Småland som var nästa förslag *s*