fredag, april 24, 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

S och jag var bjudna på stor baluns, med levade orkester (Bo Kaspers) mat och mingel. Nu kände sig inte S särskilt pigg och kry, så medan jag provar klänning till kvällens övning ringer S och ställer in. Jag har innan på dagen blivit medbjuden in till stan med en kollega och hennes kompisar. Så jag likt en igel ringer henne och bjuder in mig själv, för inte tänker jag sitta hemma en sån´ vacker vårkväll....

Vi träffas inne i stan och jag som fattar lite trögt inser först där att det är LÖNEHELG!!!! Herregud va´folk...Ett underbart myller av människor, musik och vårkänslor. Efter att ha fuktat strupen rejält och avvnjtit det trevliga sällskapet ett par timmar beger jag mig hemåt... Att cykla från pendeln är ju inget problem...om man har en fungerande cykellampa...och det hade inte jag... Tur att vägverket glömt ta bort våra reflexpinnar, med hjälp av dessa kunde jag iallafall ana var diket började.

Tack E för en trevlig kväll!

Inga kommentarer: