måndag, april 20, 2009

Efterlysning

Kommer hem på eftermiddagen, anar oråd redan ute på vägen. Ytterdörren står på vid gavel, inne i hallen ligger halva grusgången, maten står och puttrar på spisen, diskmaskinen halvt urplockad men INGEN är hemma! Inser snabbt att S inte har med sig telefonen då en kollega ringer till honom. Min första tanke är att de har behövt åka akut till sjukhuset. Stänger av spisen och stänger dörrarna. Då kommer vår bil vrålande in på gårdsplanen och S hoppar ur med motorn igång -"F är borta och jag har letat överallt i en timme" Jag springer iväg efter hans telefon och ger den till honom försöker få ett sammanhang i alltihopa. Innan jag hinner ställa fler frågor har han åkt iväg igen...Jag kopplar hunden och börjar leta i det vattenfyllda diket, men ingen är där. Tittar i förrådet, i hönshuset och i lekstugan. Kontrollerar att grannens förråd är låst och börjar gå mot det stora stallet. Då hör jag de andra två som ropar efter F. Går dem till mötes och försöker förklara att jag vill att de går in så att inte de också försvinner. Vänder och går ner mot sjön, då hör jag M ropa -"Mamma hon är här"....Försöker hitta S för att tala om att fara är över, sin mobil svarar han inte på... Möter honom sedan på vägen då talar han med 112 och ger hennes signalement. Det visar sig att under hela uppståndelsen har hon sovit gott på övervåningen...

Slutet gott allting gott!

7 kommentarer:

mitha sa...

Åh fy bubblan vilken panik jag skulle få! Så himla skönt att ni hittade henne, TinTin gjorde så en gång...jag var så jävla rädd och letade också i närma en timme tills vi såg att han sov i baksätet på bilen*S*

Kramar

Svägerskan sa...

O jisses... Nu sitter vi här och kan le lite eftersom det slutade bra och vi dessutom kan se allt framför oss. Men FY, jag vill inte ens försöka föreställa mig hur oroliga ni han bli. Och leta i diket. *ryser*

SKÖNT att hon inte var så långt borta. Har S puls gått ner ännu?

Kram på er!

Anonym sa...

Hemska tanke! Det är verkligen den stora skräcken att något barn försvinner....
Må gott
Kram Anna

AnnaHanna sa...

Käre värld! Vad hemskt - man kan inte ens tänka sig. Tur att hon bara somnat.
Kram //Anna

Hemulen sa...

Läskigt! Vilken tur att det gick så bra till slut.

Åsa sa...

Men huuuuuu. Vilken tur att det gick så bra!!

Jag såg dig och S häromdagen i vårt vardagsrum! Diabilder från Grekland! ;)

Annika sa...

Fy vad läskigt! Vilken panik *rys*

Skönt att hon inte alls var på vift!

Kramisar