lördag, april 11, 2009

Påsk afton

Började dagen med att städa innan mormor och morfar skulle komma, jag hann precis. Sedan bar det av mot Fors Gård och turridning. Några föräldrar i M:s ridgrupp hade bokat upp lördagen till detta. Vi kunde ju inte fått det sämre... Solen värmde trots att det var ganska tidigt på förmiddagen och fåglarna kvittrade. Vi tog oss fram mestadels i skritt eftersom de flesta inte hade ridit förr, men vad gjorde det! Turen avslutades med att vi delade upp gruppen, de som ville pröva på att galoppera gick åt ett håll medan de andra njöt av solen. Att jag skulle med kändes självklart, men S hakade också på... Hästarna visste exakt var de skulle galoppera, så de trippade på tå innan de satte fart uppför backen, oj vad det gick! Leran skvätte i ansiktet och man fick ducka för kvistar, underbart. Det samlade omdömet från alla föräldrar var att detta gör vi om senare!

Hemma väntade nyfikna barn som blev så stolta över att pappa hade galopperat fort. Mätta och nöjda efter påskmiddagen satte vi oss i solen och lät barnen leta efter påskäggen. F hade redan innan hittat sina och fick nu leta vuxenägg. I år stod böcker på topp för oss vuxna, dock inte för mormor som fick åtta påsar fröer...


En sak är säker jag tänker INTE äta mer godis i år!

3 kommentarer:

mitha sa...

men ååååååååååååååååååååååh va avis jag blir, jag älskar att rida! Drömmen är att ha en egen islandshäst!

Glad påsk till dig vännen

Hemulen sa...

Vilken härlig påskafton du ser ut att ha haft!

Om godiset - sådär säger jag också varje år, men inte varar det särskilt länge inte... :)

Svägerskan sa...

Härlig bild, det riktigt dammar om er där ni far fram!

Ja blir det av igen så kan ni väl hojta till ;-)