onsdag, april 01, 2009

Aprilskämt???

Idag när S satt i soffan (gissar att han läste en bok) hörde han plötsligt klicket av hundtassar på parkettgolvet. Det tar en sekund eller två innan han inser att Nellie ligger bredvid honom och att den andra hunden inte längre lever. Där mitt på golvet står en amstaff-tik med glad uppsyn. S tar med sig Nellie in i ett annat rum. Den andra hunden har tagit sig in via grinden (som för dagen stod öppen) och sedan in genom altandörren. Hon viftar glatt på svansen och buffar tillgivet. S anar att det är granndotterns hund och kopplar hunden för att gå hem med den. På vägen stannar en bil och en man med hysterisk blick frågar om S har sett hans hund. -Den här menar du? och pekar på tiken i kopplet. Mannen formligen flyger ur bilen överlycklig över att ha återfunnit sin hund. Hussen berättar att hon hade försvunnit i morse från industriområdet. Han hade larmat polisen och varit runt och letat hela förmiddagen. Hur otroligt är det att hunden 1) hittade in genom vår altandörr 2) att Nellie inte åt upp den först 3)att hussen passerade vårt hus exakt när S ska gå över vägen? Jag tror iallafall på ödet! (Om nu inte S har utsatt mig för ett aprilskämt, men då har han hållit sig länge nu)

2 kommentarer:

Svägerskan sa...

Vilken grej. Kan inte ens gissa hur förvånad man skulle bli... *s* Hade kanske inte behållt samma lugn som S.

Frågan är väl vem som skulle ätit upp vem om de varit på det humöret.

Anonym sa...

Inget Aprilskämt, jag lovar! Hunden var väldigt snäll (och glad att träffa mig) /S