tisdag, juni 19, 2007

En bra kvinna reder sig själv...


Så fick man då sitt livs chock när planet landade på Arlanda klockan 22.40. Jag hade glömt en varm tröja och det var 11 grader...Ja, det var klantigt men det var faktiskt 30 grader när vi åkte och till mitt försvar ska sägas att både S och tjejerna hade fått tröjor nedpackade. Resan hem gick bra. Det var inte fullt så stimmigt och mycket folk på planet hem utan hemresan förflöt lugnt. Visserligen grusades hemkomsten av att inga barnvagnar kommit med hem från Thessaloniki. Oss gjorde det ju inte så mkt förutom stöket med att felanmäla den. Men en annan familj hade ingen annan vagn som väntade hemma och fick därmed större problem.


S drog iväg till Grinda direkt för övernattning med jobbet. Själv hade jag besök av mina föräldrar som kom över med ett gäng tagetes som mor min dragit upp själv...(från frö alltså). Tjejerna hade svårt att somna eftersom det imorgon är midsommarkalas på dagis. Så under tiden tog jag min an avloppet till duschen. Senaste veckan har man stått med vatten upp till anklarna när man duschat. Jag har hintat till S om detta, men han har låtit bli att förstå vad jag menar...Kan avslöja att det låh en hel peruk i avloppet. Det kommer bli stopp ofta när vi i framtiden ska husera tre (fyra) håriga damer. Tur S avstår från att medverka till detta.


När så tjejerna somnat och hundarna rastats så sjönk jag förnöjt ned i soffa och glanade på Glimore Girls. Hann tänka tanken att "en bra kvinna reder sig själv" undrar om S kommer märka skillanden när han duschar nästa gång.

1 kommentar:

AnnaHanna sa...

Jag håller absolut med Rodrigo...
:-)

Roligt att läsa om er resa, ni verkar ha haft det underbart.
Apropå karaoke får du komma över och öva lite själv någon kväll. Vågar mna tuta Singstar så går nog det också bra.
Kram //Anna