lördag, juni 23, 2007

Promenad med burberryparaply

Jag undrar om Grete Philipson över huvudtaget gått en hundpromenad. Men om hon har det så gissar jag att det inte var i regn, i skogen med bara ett paraply. Skulle bara gå en kortis med hundarna innan maten, så jag tog bara paraflaxet för att slippa bli blöt. Tyckte dock synd om hundarna och bestämde mig för att gå lite längre, genom skogen.

Att gå med ett burberry (mönstrat) paraply hade sina fördelar. Man blev inte blöt i håret. Och den nylagda frisyren hos kändis frisören klarade sig utan skråma. (Ja, nu darar jag parallellen till Grete Philipson, någon nylagd frisyr gjord hos Johan Pråmell har jag inte gjort). Tror även att jag lyckades skräma iväg allt annat vilt i skogen. Dock krävdes det att hundarna sprang lösa för att hantera ett paraply i skogen med kopplade hundar visade sig vara näst intill omöjligt...

Byxorna ändrade färg efter bara ett hundratal meter i havet av ormbunkar...skorna kippade...Men håret var torrt!!! Saknade där i skogen mina regnkläder och gummistövlar. Visserligen hade håret inte klarat sig då, men övriga delar av kroppen hade varit torra. Fast att jag var blöt kan ju bero på att jag självklart inte hade ett äkta burberry paraply utan en kopia från OKQ8 för 39.90 sek...

1 kommentar:

Anonym sa...

Uppdaterad på senaste veckans händelser... =)

Har han märkt nåt än eller???

Vilken härlig midsommar låter det som, hade velat se Stureplans-singlarna runt stången där *s* Funkade "hundtricket"?

Lyckade faktiskt undvika köerna hem också, via Linköping dock. För att förstås fastna i köer ändå fast pga avstängd väg på lilla vägen till Tungelsta där det precis varit en mc-olycka. Det blir fel hur man än gör tydligen...

Räknar dagarna här, hoppas på lite sol och bad med herrskapet nästa vecka??

Kram