fredag, juni 08, 2007

Sjung om studentens...


Vilken dag det har varit idag! (igen)

Tjejerna och jag tog oss bort till Schweizerbadet och vi var, sånär som på ett gäng ungar från fritids, ensamma. Vattnet var kallt men det hindrade inte tjejerna från att plaska...Vi hade, när vi kom till bilen, haft 25 grader varmt. Som avslutning åkte vi in till Dalarö för att fika på kondiset...Vilka kanelbullar!!! Eftersom vi bröt upp ganska tidigt, och temperaturen inte visade på så hiskeligt varmt, så såg det ut som om vi skulle komma iväg till Fredrika Bremer för att kika på grannens utspring.


Tyvärr grusades mina planer av att det var 31 (!) grader hemmavid och luften stod stilla. Så eftermiddagen ägnades åt avsvalkande duschning istället. Av väl initierad källa så var det nog klokt!


Stod sedan och pratade med grannen om den försenade leveransen av hundmat, då jag till min förskräckelse får se studentekipaget komma åkande. Shit, vad är klockan??!! Men riktigt så bråttom hade jag inte fått...De kom hem före själva studentskan!


Väl på mottagningen fick vi äta ljuvligt gott! (Jag tar åt mig av äran, eftersom det var ur mina "Allt om Mat"-tidningarn) Hela Dåntorps småbarnsgäng var inbjudna, som Idas arbetsgivare. Frågan vi alla ställer oss är hur vi ska göra nu när Ida börjar jobba...Kvällen var ljum och skön. Vi hittade inte F i dammen, men då krävdes det å andra sidan att alla inbjudna höll koll. Den ständiga frågan på allas läppar var "-var är den lilla?" Jag hade dragit nitlotten och fick ta med mig tre trötta barn hem vid nio. När S kom hem vet jag inte, för då sov jag!!

Inga kommentarer: