tisdag, december 18, 2007

Jag mår illa


Sitter här efter att ha ätit en variant av italienskt julbord. Vi hade avslutning på ett projekt (som jag i ärlighetens namn inte vet vem som bekostar) och de bjöd på denna härlighet. Tyvärr mår jag nu grymt illa och det beror inte på att jag är mätt. Det är bara att hoppas att det är trötthet och inte vinterkräksjuka. Har under gångna veckan haft en del elever med denna åkomma...
Till dagens stora samtalsämne, tydligen. Betyder kronprinsessans blinkning och hemlighetsfulla svar ang. framtiden att hon ska gifta sig med sin gymintruktör??? Känns lite larvig, men hennes livsuppgift är väl att säkra tronen med en arvinge. Och trots att det rinner blått blod i hennes ådror så gäller samma för hennes som oss andra dödliga, det blir inte lättare ju äldre man blir...


1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna att det inte är magsjukan då. Det florerar till 1000 på mitt jobb också. *urk*

Kram