söndag, december 02, 2007

Julfrågor


Här kommer några julfrågor som från början kommer från Dunder. Jag har snott dem från svägerskan! http://trulsan.woldpress.com/


Har du handlat klart julklapparna för i år?

Ja nästan, det var en del saker som vi inte hittade förra helgen. Så det blir en kort tur någon kväll!

Är allt klart med advents-firandet hos er?Japp, S var snäll och fixade allt igår under tiden vi var i Globen. Idag ska vi bara sätta ut ljusslingorna...

Vad har ni för jultraditioner? Vi är alltid hemma hos oss på julafton (ego jag vet!) och kör ett vart annat års schema med mina svärisar. Vi börjar med dopp-i-grytan vid tolv, därefter mingel och fika till tre då det är dags för Kalle. När Kalle är slut äter vi julmiddag...och sedan kommer TOMTEN. När så alla barn kommit säng och de äldre dragit sig tillbaka hem så sitter S och jag med glögg i soffan och undrar vad som egentligen hände...

Vad är bäst - mjuka eller hårda julklappar? Det beror på, vad jag har önskar mig...Iår gillar jag nog hårda paket...men jag är inte knusslig alla paket gillar jag, bara de är till mig!

Vad anser du vara ett måste på julen? Lediga dagar, SNÖ, julgran, maten, friska glada anhöriga



HUR GÖR NI?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, varför är inte julafton längre...? På film hinner de alltid med så mycket. Trickfilmat i allra högsta grad om du frågar mig.

Kram