söndag, december 09, 2007

Sju sorters kakor

kunde det har blivit om jag hade orkat hålla på. Nu blev det bara lussekatter (ja de förra har nästan gått åt), saffransskorpor ( jag gav bort en ansenligt mängd i fredags) och pepparkakor (egenhändigt gjord deg). Men nu får det räcka för iår. Jag är så glad att jag INTE köpte pralinformarna från TW, för jag hde inte haft ork eller lust att göra dessa chokladpraliner. Paradisaskarna är minst lika goda!!

M avslutade veckan på ridskolan i vanlig ordning. Hon lyckades få ytterligare en trevlig ridhäst. De blev mycket trav idag, tur var väl det eftersom det var ett ganska grinigt väder. Nästa vecka ska M få galoppera...om hon får för sin mamma sa hennes ridlärare...Lite synd att det inte blir efter jul eftersom hon ska få säkerhetsväst i julklapp. Ridfrökens hjälpreda, en 14 årig tjej, fick årets julgåva idag. Det blev en låda med julskumstomtar, hela 120 st...

1 kommentar:

Anonym sa...

Annars vet du ju vart man kan komma och hämta hemmagjorda praliner. Jag har köpt två nya formar och utökat sortimentet lite, senast blev det nougat och nöt tryffel, lakritstryffel, kaneltryffel. Nästa gång ska jag prova polkatryffel.

Kramar i massor till er alla
Anna