torsdag, december 06, 2007

Öppet hus

Hemma med sjukt barn var jag idag. S var hemma med M i början av veckan så nu var det inget snack om vems tur det var. Jag hade det på känn då E klagade på huvudvärk under gårdagskvällen. Men när jag gick upp och lade mig klockan elva då var hon sval. Och jag kunde somna lungt. Tyvärr väcktes jag bara en timme senare av en glödgande varm E...Dessvärre kunde vi inte ha hittat en sämre dag.

Visserligen undervisar jag bara till elva på torsdagar, men det är svårt att ta in en vikarie för så lite tid. Att jag dessutom skulle strukturera upp Cafét till kvällen gav mig magvärk. Men efter att ha mailat expeditionen och gett dem instruktioner kände jag mig lugnare. S lovade komma hem efter sitt jätteviktiga möte och lösa av mig så att jag i god tid kunde åka till jobbet och fixa.

Hemma gav jag E en alvedon. Hon piggnade till så pass att vi hann baka både pepparkakor och Lottens goda saffransskorpor. Men i takt med att alvedonen gick ur kroppen på henne blev hon tröttare och framför allt varmare. När så S kom hem sov hon!

Hur det gick på öppet hus? Vi skramlade ihop 1400kr till klasskassan och alla elever gjorde sitt bästa!

1 kommentar:

Anonym sa...

Äum.... intressant inlägg ovan *ler*

Hoppas även F mår bättre nu. Jobbigt när de faller en efter en så där.

Tack för igår. //Kram

ps. Varför kan man inte länka längre om man inte ligger på just blogspot? Knasigt