onsdag, december 05, 2007

Mina glasögon forts.


Visste ju att jag "tappat bort" glasögonen på jobbet, så på morgonmötet efterlyste jag dem. Sa som det var att jag inte visste var jag tagit av mig dem osv... Glåporden, glirlingarna haglade...Kollegorna skulle visst skramla till ett par senilsnören...


Vi var till matsalen på morgonen för att titta på treornas julspel, där möter jag TJUVEN... Musikmajjen hade under gårdagen tagit sina glasögon från bordet i p-rummet satt dem på huvudet och märkte inte förrän sent under eftermiddagen när han skulle läsa noter att det inte var hans. Märkligt tyckte han. När han hittade sina egna i byxfickan drog han slutsatsen att det var fruns. Väl hemma efter jobbet möter han frun som på näsan har ett par glasögon... Slutet gott allting gott!

Inga kommentarer: