tisdag, mars 31, 2009

Premiär

Tog min första löprunda i nya skorna. Förutom att det var tungsprunget pga leran så satt skorna helt ok. Känns lite surt bara eftersom de kostade hälften av min förra välutprovade...Kom hem, duschade och åkte sedan till stallet. Lite knasig ordning kanske... Även där blev det premiär, för ridning i dagsljus, denna vinter. Kul att se även tjejerna i E:s grupp verkar få en bra sammanhållning. De leker allihop innan ridningen börjar. Sötisen E blev tillfrågad av en liten tjej om de skulle leka en stund innan de åkte hem. -Nej, sa E, jag måste ta hand om min häst. Tjejen säger -Men din mamma kan väl göra som min pappa och ta hand om hästen? E tittar en kort stund på mig. -Nej jag tror inte hon vill det, för det är mitt jobb. Klok unge inser jag.

Inga kommentarer: